SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.65 número4Detección de la colonización asintomática en orofaringe por Streptococcus pyogenes mediante dos métodos diagnósticosLa dimensión comunicativa en la formación del médico: una propuesta para fortalecer la relación médico-paciente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de la Facultad de Medicina

versión impresa ISSN 0120-0011

Resumen

PARAMO, Pablo. Evidence-based pedagogy and public policy in education. rev.fac.med. [online]. 2017, vol.65, n.4, pp.637-640. ISSN 0120-0011.  https://doi.org/10.15446/revfacmed.v65n4.58480.

Medical sciences adopted evidence to support the theories that deal with health and illness, and similarly, other disciplines, such as pedagogy, have adopted this approach to address their problems of interest. The present article discusses the importance of evidence as an indispensable source for the construction of knowledge in pedagogy and educational action from the construction of theories and the design of public policies to pedagogical action in the classroom. Emphasis on scientific research is made to test or give rise to pedagogical theories and to define of indicators that allow evaluating education policies.

Palabras clave : Epistemology; Education; Public Policy (MeSH).

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )