SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número3Grado de competencia social y comportamientos antisociales, delictivos y no delictivos en adolescentEnseñanza adaptativa y dependencia-independencia de campo: implicaciones instruccionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Psicología

versión impresa ISSN 0120-0534

Resumen

PADRON MERCADO, Claudia Mercedes  y  BARRETO, Idaly. Social Representations Associated to Hedonic Food Intake in Restaurants. rev.latinoam.psicol. [online]. 2011, vol.43, n.3, pp.487-496. ISSN 0120-0534.

This study aimed to establish the social representations associated with hedonic consumption of food in restaurants for people from socioeconomic level 2 to 6 in the city of Bogotá- Colombia. We conducted a multidimensional descriptive study based on the results of a structured interview with open and closed questions. For the data analysis lexical-metric analysis and multivariate analysis were used. The results disclosed the central core and peripheral system of social representations associated with hedonic consumption of food, where it was possible to find personal, social and cultural factors that permitted a psychographic segmentation according to the characteristics of different types of guests found.

Palabras clave : Consumer Psyhcology; social representations; hedonic consumption; food consumption.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons