SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.48 número3Estudio comparativo del acuerdo y consistencia intercalificadores en el test gestáltico visomotor de Bender 2.ª ediciónEstudio sobre Bullying Homofóbico en Portugal con recurso al Análisis de Correspondencias Múltiples (ACM) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Psicología

versión impresa ISSN 0120-0534

Resumen

ORDONEZ, Ana; PRADO-GASCO, Vicente J.; VILLANUEVA, Lidón  y  GONZALEZ, Remedios. Psychometric properties of the emotional awareness questionnaire in a Spanish child population. rev.latinoam.psicol. [online]. 2016, vol.48, n.3, pp.183-190. ISSN 0120-0534.  https://doi.org/10.1016Zj.rlp.2015.09.012.

Emotional competence is the ability to perceive, express, understand, regulate, and control our emotions and those of others. Emotional awareness is the competence that allows the development of the emotional competencies during childhood and adolescence. The aim of this piece of work is study the psychometric properties of the Spanish version of the emotional awareness Questionnaire, administered to 1476 Spanish children (8-12 years old). The original six-factor structure was replicated. An analysis was performed on the items, construct validity, content validity, and the concurrent validity, with the results being satisfactory. Significant differences were found for gender and age. The results support the use of a self-report questionnaire for clinical as well as research purposes.

Palabras clave : Emotional competences; Emotional awareness; Evaluation; Childhood; Self-report; Emotional Awareness Questionna.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons