SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1LA DECONSTRUCCIÓN DE LAS RELACIONES ENTRE BIBLIOTECOLOGÍA Y EDUCACIÓN: Una dialéctica de la alteridadUN SISTEMA CONCEPTUAL-EXPLICATIVO SOBRE LOS PROCESOS DE MEDIACIÓN EN LAS ORGANIZACIONES DE CONOCIMIENTO DE LA CIBERSOCIEDAD índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Interamericana de Bibliotecología

versión impresa ISSN 0120-0976versión On-line ISSN 2538-9866

Resumen

QUINTERO CASTRO, Nathalia. SEMINARIO ABIERTO Y PERMANENTE DE BIBLIOTECOLOGÍA: Una apuesta por la formación investigativa. Rev. Interam. Bibliot [online]. 2006, vol.29, n.1, pp.85-99. ISSN 0120-0976.

The creation and development of an Open and Permanent Seminar in Library Science in the Interamerican School of Library Science in Medellín constitutes the first experience and the initial phase in the consolidation of a “program of theoretical research in library science” designed to energize and orient production of theoretical research in the area. The purpose of this proposal for an open and permanent seminar was to strengthen the culture of research that would permit an autonomous and free exposition of ideas or works of reflection; the creation of some research proposals on the part of students, graduates, and professors in the School of Library Science; the motivation to work in interdisciplinary teams; and the contribution of pedagogical training in research. By this means, extracurricular activities such as these open and permanent seminars constitute a valuable tool for training in research as well as theoretical and epistemological reflection in the field of library knowledge.

Palabras clave : Research; training; epistomology; construction; knowledge; debate of ideas.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons