SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2LAS REPRESENTACIONES QUE EL DIARIO EL TIEMPO HACE DE LOS INDÍGENAS EN COLOMBIAA PROPÓSITO DE LA COMUNICACIÓN VERBAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

OCHOA SIERRA, Ligia. Reading and Writing in a Magister Thesis. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2009, vol.22, n.2, pp.93-119. ISSN 0120-338X.

This article focuses on reading and writing as factors that may hinder the completion of a Master's thesis. The corpus includes semi-structured interviews to graduates who completed their theses, non-completers, and Master's thesis advisors or directors of the Faculty of Ciencias Humanas of Universidad Nacional de Colombia. The results show that writing a thesis involves having prior cognitive skills such the ability to accept criticism and the ability to edit a document, as well as processes that are the result of the thesis itself: critical reviews, academic writing and the ability to handle sources.

Palabras clave : Master's thesis; writing; hindering factors; support.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons