SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número2ERRORES Y CAUSAS: USOS DE SER Y ESTAR EN ESTUDIANTES FRANCÓFONOS DE ELEEL ANÁLISIS DEL DISCURSO MULTIMODAL: UNA COMPARACIÓN DE PROPUESTAS METODOLÓGICAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

HINCAPIE, Diana. LEARNER CORPUS OF SPANISH AS A FOREIGN LANGUAGE AND SECOND LANGUAGE (CAELE/2): THE WRITTEN COMPONENT. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2018, vol.31, n.2, pp.129-143.  Epub 18-Oct-2022. ISSN 0120-338X.  https://doi.org/10.15446/fyf.v31n2.74659.

The article explains the process of design and construction of the written component of the Learner Corpus of Spanish as a Foreign Language and Second Language (CAELE/2), which is the first of its kind in Colombia. Its objective is to provide teachers and researchers with actual language samples collected among foreign and deaf learners, so as to foster analyses and proposals that benefit these populations. CAELE/2 is an open corpus that includes 166 systematized samples provided by 83 participants who took the tests designed for the project.

Palabras clave : learner corpus; Spanish; foreign learners; deaf learners; corpus linguistics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )