SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número2La enseñanza del latín para futuros historiadores: una propuesta didáctica basada en la metodología estudio de casosNuevas perspectivas y métodos de adquisición de vocabulario en las clases de latín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

UJHELYI-WOJCIECHOWSKI, Lorène. Guiding Students Towards Autonomous Latin Learning through Project-Based Pedagogy. Forma. func. [online]. 2022, vol.35, n.2, e1281.  Epub 20-Mayo-2022. ISSN 0120-338X.  https://doi.org/10.15446/fyf.v35n2.91281.

This article aims to present an experiment conducted in a Latin class. The experiment relates to project-based learning, which seeks to make students autonomous in their learning of Latin and to restore interest in the discipline. The project consists of developing a mediation system involving ephemeral inscriptions in Latin tagged in the schoolyard. This article provides a description of a typical sequence for each phase of the year, and the students have missions that they have to conduct independently, either individually or in groups. While this project-based pedagogy involves rethinking the teacher's place in the classroom, it undoubtedly allows students to gain autonomy. The project stimulates the enthusiasm of the students, making it a useful tool for promoting the discipline.

Palabras clave : Multimedia; project-based learning; classical languages; cultural education; social network.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )