SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número1Condiciones sociológicas del giro epistemológico de la categoría competencia y sus implicaciones teórico-prácticas en el contexto educativo colombiano: the Colombian CaseEnseñanza y aprendizaje de la lectura y la escritura: una confabulación en el contexto oficial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

GONZALEZ NINO, Liliana et al. Information literacy: the instrument design for its observation. Leng. [online]. 2013, vol.41, n.1, pp.105-131. ISSN 0120-3479.

This article presents the conceptual aspects which give support to the design of an observational test oriented to characterize the information literacy in university students. These aspects are based on the structural semiotics (Greimas, 1989, Alvarado, 2007) and on a situated comprehension of the information literacy with a historical and cultural perspective. The instrument is conceived as a higher order device inasmuch it leads the students to observe themselves (Navarro, 1995). Results highlights the situated character of the practices related with the access, assess and use of information sources whereas the test takes into account the contexts, the subjects and the languages

Palabras clave : information literacy; observational instrument; university students; structural semiotics.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )