SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1El estudio del escándalo político en la prensa: una propuesta teóricometodológica desde el análisis crítico del discurso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

COLOMBO, Laura  y  CARLINO, Paula. Writing groups for the development of academic-scientific writing: A literature review of Anglo-saxon works. Leng. [online]. 2015, vol.43, n.1, pp.13-34. ISSN 0120-3479.

Writing groups -communities of writers that periodically gather to discuss drafts- are rare in Latin America. However, they are common in the Anglo-Saxon context, where they are used with pedagogical purposes. This paper reviews fifty publications and describes how these instructional initiatives work. Results indicate that writing groups improve graduate students´ and junior faculty´s publication rates by accompanying the writing acquisition process. They also help enacting real academic and scientific writing practices and, thus, differ from other pedagogical proposals that favor fragmentary exercitation

Palabras clave : academic literacies; postgraduate studies and faculty development; writing groups; writing pedagogies; writing practices.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )