SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Aportes de la Lingüística Aplicada al Estudio del PoderEstrategias de cortesía verbal utilizadas en debates semipautados de jóvenes y adultos mayores de Santiago de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

GARCIA VERA, Nylza Offir. Pedagogies of reading in Colombia: A review of studies that focus on the school textbook during the first half of 20th century. Leng. [online]. 2015, vol.43, n.1, pp.85-110. ISSN 0120-3479.

The article describes three studies that have been done in Colombia about the teaching of reading, in a historical perspective spanning the first half of the 20th century. From the analysis of the school texts, among other sources, such studies realize the kind of pedagogies that have dominated this object of knowledge to the swaying of the dominant policy. An "Intratextual" and "transversal" analysis to this research proposes that beyond this ideological background, emerges a pedagogical discussion that stays current about how to teach reading

Palabras clave : Pedagogies of reading; school texts; history of the teaching of reading; literacy methods.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )