SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número2Patrón de desarrollo bilingüe, habilidades lingüísticas y metalingüísticas: grados 2° y 5° en una institución educativa bilingüe piloto del Quindío, ColombiaAproximación filosófica a la didáctica de las lenguas-culturas: la fenomenología en la perspectiva accional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

SIERRA OSPINA, Nelly  y  TAMAYO CANO, Luis Hernando. Implementing the Content-Based Instruction Adjunct Model in a Laboratory of Pharmaceutical Chemistry Course at a colombian public university. Leng. [online]. 2016, vol.44, n.2, pp.341-369. ISSN 0120-3479.

In this article we share the experience of implementing the Adjunct Model of Content Based Instruction (CBI) in a Pharmaceutical Chemistry School. In this qualitative study, semi structured interviews and a questionnaire were the data collection techniques; data analysis was conducted using Grounded Theory. Results indicate gains in students' linguistic competence and their motivation. Also, students reported linguistic difficulties and the high academic demand of the course as some of the challenges. By the same token, teachers mentioned the importance of the administrative support and the need of planning this kind of courses ahead of time

Palabras clave : content based instruction; adjunct model; implementation; foreign language; experience.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons