SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número2La implementación del Modelo Adjunto de la Enseñanza Basada en Contenidos en un Laboratorio de Química Farmacéutica en una universidad pública colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

HERRERA PINEDA, Jorge Hernán. Philosophical approach to the didactics of languages-cultures: phenomenology in the action-oriented approach. Leng. [online]. 2016, vol.44, n.2, pp.371-392. ISSN 0120-3479.

The article aims to cogitate upon the ontological component that must exist in the didactics of L2, discovering in this purpose a latent phenomenological skill in the actional perspective understood as the current paradigm in learning Foreign Languages, focusing its analysis on the social actor / student, using the phenomenology of Husserl, Ricoeur, Merleau-Ponty and Heidegger, each one in four successive teachable moments, exploring the world of life from an eidetic and immanent perspective, ipse-identity in the inter-relationship, the perception of social action that defines the student from the existential corporeality and self-interpretation of the existential facticity in underlying Dasein

Palabras clave : phenomenology; lifeworld; actional perspective; social actor.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons