SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número1El habla rosa: Creación léxica en un grupo de hombres homosexuales en Santiago de Cali (Colombia)La ironía re-visitada en sus dimensiones pragmáticas, comprensivas, discursivas y didácticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

VALENZUELA, Ángel. Metacognition in the processes of academic reading and writing: what does the literature say to us?. Leng. [online]. 2018, vol.46, n.1, pp.69-93. ISSN 0120-3479.  https://doi.org/10.25100/lenguaje.v46i1.6197.

The present article aimed to identify the development and trends of research related to metacognition and academic reading and writing processes. To account for this, a systematic review was carried out selecting 46 documents that met the exclusion criteria proposed: a) relationship between metacognition and reading and/or writing processes, and b) being carried out in higher education contexts. The results allow to clearly identify the research topics in this area, giving an account of the advances and scope of the use of metacognition in academic literacy.

Palabras clave : Academic literacy; metacognition; systematic review; metacognitive strategies; reading and writing processes.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )