SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número71La brecha del producto y el producto potencial en Venezuela: una estimación SVARDiferencias de los ingresos laborales entre los puestos de trabajo asalariado y los puestos de trabajo autogenerados en el Perú, 2007-2011 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Desarrollo y Sociedad

versión impresa ISSN 0120-3584

Resumen

BORNACELLY, Iván. Non-university Tertiary Education for the Reduction of Wage Inequality and Poverty. Desarro. soc. [online]. 2013, n.71, pp.83-121. ISSN 0120-3584.  https://doi.org/10.13043/DYS.71.3.

Non-university tertiary education (ESNU for its acronym in Spanish), comprising technical and technological programs, may be a policy option to reduce the wage gap, and avoid wealth concentration. Using pool type estimates of the Mincer equation for the years 2007-2011 and breaking down income by factor components, taking as input the income equation, we find that the technical and technological education has a premium higher than secondary education of 19.5%. In addition, the growth rate of this premium between 2007 and 2011 was higher 0.4% than college education. Likewise, ESNU increases the probability of employment when compared to having no degree or having college education by 1.7% and 0.2% respectively. This type of education mainly benefits women, youth and the population in the lower socioeconomic strata.

Palabras clave : Technical education; non-university tertiary education; wage differentials; poverty; premium.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )