SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número80UN ANÁLISIS EXPLORATORIO DE LA RELACIÓN ENTRE POBREZA MULTIDIMENSIONAL Y CONFLICTO ARMADO: EL CASO DE ANTIOQUIA EN COLOMBIAANÁLISIS DE LA EFICIENCIA EDUCATIVA Y SUS FACTORES EXPLICATIVOS CONSIDERANDO EL EFECTO DE LA TITULARIDAD EN COLOMBIA CON DATOS PISA 2012 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Desarrollo y Sociedad

versión impresa ISSN 0120-3584

Resumen

DIAZ, Ana María  y  PENAGOS, Ignacio. IT’S NOT WHAT YOU KNOW BUT WHO YOU KNOW: HETEROGENEOUS PEER EFFECTS AT A COLOMBIAN UNIVERSITY. Desarro. soc. [online]. 2018, n.80, pp.53-88. ISSN 0120-3584.  https://doi.org/10.13043/dys.80.2.

This paper uses matched survey and administrative data on first-year Economics students who were studying at the Javeriana University in Bogotá, Colombia, in 2015 in order to estimate peer effects on student grades. We employ the strategy proposed by De Giorgi, Pellizzari & Redaelli (2010) to identify and estimate these peer effects. Our results show that peer effects are economically significant in their context, that they result from the sharing of specific rather than general skills among peers, and that they flow mainly from peers with whom students interact frequently and who are considered to be leaders.

Palabras clave : Peer effects; social network formation; academic achievement; homophily.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )