SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42Mejoramiento del arranque mediante el control de las desviaciones de perforación, caso mina “El Roble”, ColombiaCambios en la permeabilidad y porosidad de medios porosos no consolidados debido a cambios en el esfuerzo de confinamiento y la temperatura - Un estudio experimental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Boletín de Ciencias de la Tierra

versión impresa ISSN 0120-3630

Resumen

RODRIGUEZ-VEGA, Yohana Josefa  y  CHICANGANA-BAYONA, Yobenj Aucardo. Education in Geology on the Escuela Nacional de Minas de Medellín, 1910-1937. Bol. cienc. tierra [online]. 2017, n.42, pp.55-63. ISSN 0120-3630.  https://doi.org/10.15446/rbct.n42.62588.

This article analyzes the process of teaching and production of geological knowledge, as contents of Mining and Civil Engineering, in the program of the National School of Mines in Medellin, between 1911 and 1937. It was articulated in two main areas: the teachers who were in charge of this subject and methodology of study taught following the policy of the institution, regarding the apprehension of the concepts seen in the classroom, to be applied in field work, and of course in professional life would face as engineers. Likewise, the relationship had teaching geology at the School with some business sectors and the national and regional government.

Palabras clave : Geology; Antioquia; Escuela Nacional de Minas; Education..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )