SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número60Implicaciones de la teoría piagetiana en la enseñanza de las Ciencias SocialesAporte de la obra de Piaget a la comprensión de problemas educativos: su posible explicación del aprendizaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

CARDENAS PAEZ, Alfonso. Piaget: Language, Knowledge and Education. Rev. colomb. educ. [online]. 2011, n.60, pp.71-91. ISSN 0120-3916.

Regarding language, there is a metaphysical program which relies on signs and configures language as a means of logical representation. This view pervades Piaget's proposal and, in turn, underlies some current pedagogical models. This paper approaches some constructivist theories and specifically, the relationship between language and thought and the role of transduction in children's reasoning.

Palabras clave : Piaget; language; thought; education; constructivism; transduction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )