SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número2Algunas propiedades de la independencia condicionada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Integración

versión impresa ISSN 0120-419X

Resumen

FIALLO, JORGE; CAMARGO, LEONOR  y  GUTIERREZ, ÁNGEL. About teaching and learning of the proof in mathematics. Integración - UIS [online]. 2013, vol.31, n.2, pp.181-205. ISSN 0120-419X.

In this paper we present a synthesis of main research publications on the teaching and learning of proof. Our aim is to provide a reference to the mathematics educators interested in this topic. The paper is organized based on the following research topics: Historic-epistemological issues, Proof in curriculum, Students' conceptions and difficulties, Relationship among argumentation and proof, Teaching units to teach proof.

Palabras clave : Synthesis of publications; mathematical proof; learning of proof; mathematics education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )