SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número56La construcción de currículo desde perspectivas críticas: una producción culturalLos principios fundamentales de la educación del siglo XXI Conversaciones con Edgar Morin índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

POMBO, JUAN MANUEL. Curricular Reforms. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.56, pp.428-431. ISSN 0120-4823.

The idea behind this article is to highlight the importance for junior and senior high school students to undertake the conscientious reading of four to six books per year and acquiring the skills necessary to draft brief, clear, and coherent reflections on the former rather than sticking to the compulsory reading of specific (and usually long) curricular lists and contents. The article also suggests recruiting enthusiastic bachelor graduates with good academic records in their respective professional areas as high school teachers even if they don't have an ma or a teacher's degree.

Palabras clave : Curriculum; education reforms; pedagogy; reading; writing; Curricula; Educational reform.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons