SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número57La afinidad electiva entre consumo cultural y percepción sociocultural: el caso de ChileEducación, capitalismo y desarrollo. Cultura alfabética y globalización anglosajona índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

AZEVEDO LUINDIA, LUIZA ELAYNE. Indian Ethnic-Art: Sign, Symbol and Tourism. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.57, pp.236-247. ISSN 0120-4823.

This article analyze the "Indian ethnic-art" from the concepts of symbolic value and economic value, sign value and symbol value, and study the transformation of the ethnic-art into a touristic souvenir. The purpose is to go deep in this subject, taking as theoretical assumptions the social representations and significations of the manifestations and traditions of the native brazilian culture. At the end, the article explores the changes caused by the market and the tourism.

Palabras clave : Indian ethnic-art; symbolic value; economic value; sign value; symbol value; tourism; Social representations; Indian Art; Cultural tourism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons