SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número57Contemporary Sensibilities: Exploring Culture through Narrative GenresAtravesando una muralla invisible Teorías de la comunicación y semiótica autista índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

CUESTA MORENO, OSCAR JULIÁN. Educational Signposting for Peaceful Coexistence in the Public Space. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.57, pp.458-470. ISSN 0120-4823.

This article presents the results of research work whose main aim was to test a set of rules iconographicaly represented via educational signs in order to motivate coexistence practices among citizens in public spaces in Chapinero, Bogotá. The inquiry, set within the framework of urban pedagogy, would like to contribute to the discussion around the possibility of resorting to communicative strategies vis-à-vis citizen education, particularly through the creative use of the dynamics of language.

Palabras clave : educational signs; meta-contingencies; coexistence practices; public space; rule based learning; Signals and signaling; Public space -Bogota; Colombia; Civilized citizenship.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons