SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número61Tensiones entre discursos de estudiantes y profesores universitarios sobre la lectura y la escrituraEnseñanza del periodismo en Chile y globalización: temas y desafíos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

GONZALES-AGUILAR, Audilio; RAMIREZ-POSADA, María  y  VAISMAN, Coleta. Network Analysis of Learning Styles in Virtual Documentation Training. Signo pensam. [online]. 2012, vol.31, n.61, pp.142-157. ISSN 0120-4823.

In the global and complex scenario of today, the model of e-learning for higher education, for a Master in information and documentation, seeks to apply a variety of strategies for education that are different to the traditional academic practice. The research identifies types of learning according to the VARK test along with the pedagogic use of Social Network Analysis (SNA). Following a systemic approach, the research seeks to implement training devices through the analysis and interpretation of data, which link the academic dimensions of the MA programme, and the learning styles and social networks, using Pajek.

Palabras clave : Education; Social Network Analysis; Teaching Strategies; VARK Test of Learning Styles; Learning Objects; Educational Technology; Social networks; Analysis; Technology and civilization; Educational technology; Instructional systems.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )