SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Trayectorias de vida: experiencias de un grupo urbano de adultos mayoresLa enfermedad grave, una oportunidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

CRUZ QUEVEDO, Juana Edith et al. Fidelity of an educational process: role of the interventionists. Invest. educ. enferm [online]. 2008, vol.26, n.1, pp.60-67. ISSN 0120-5307.

Objective: to evaluate treatment fidelity strategies used in a randomized controlled trail study such as record and standardization of intervention, selection and training of interventionists, and implementation of criteria for adherence and monitoring. Methodology: strategies analysis through pre and post training evaluation, monitor reporting, day-after evaluation and participants comments. Results: the analysis shows the selection and training of able interventionists with sufficient knowledge of curriculum delivery, self-efficient in processes and trustworthy in results. The day-after evaluations and participant´s comment reflect a dynamic, assertive and adhered-to-curriculum performance of the interventionists. Conclusions: observation of the elements that define randomized controlled trail study adherence and delivery guarantee intervention integrity and therefore reduce bias possibility because of this source.

Palabras clave : intervention studies; intervention fidelity; interventionists.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons