SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número1árbol de clasificación para la evaluación del estilo de vida sedentario entre las personas con hipertensiónRelación de bienestar y las características de socio-demográficas cuidadores de personas con cáncer índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307

Resumen

SOARES RODRIGUES BRAGA, Cecílio et al. Construction and validation of a virtual learning object on intestinal elimination stoma. Invest. educ. enferm [online]. 2016, vol.34, n.1, pp.120-127. ISSN 0120-5307.  https://doi.org/10.17533/udea.iee.v34n1a14.

Objective.To construct and validate a virtual learning object (VLO) on intestinal elimination stoma. Methods. Applied, descriptive and quantitative study. In 2014, eight stoma therapists and eight experts in computer science took part of the research. The VLO included four steps: i) planning, ii) construction of VLO and changes of content; iii) development of dynamic, and iv) conclusion and analysis. The VLO was inserted into the Moodle virtual learning environment. The ergonomic and pedagogical validation of the VLO was performed. Results. The experts appreciated the VLO satisfactorily, and scored it between good and full agreement. Conclusion. The VLO on intestinal elimination stoma is a tool that can be implemented at undergraduate programs in nursing and continuing education programs for nurses in clinical practice, contributing significantly to improve the theoretical skills necessary for the care of ostomized people safely, with quality and enabling self-care.

Palabras clave : ostomy; distance education; educational technology; nursing.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés | Portugués     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons