SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número1Estrategias de adaptación en los estudiantes con diversidad funcional motoraLos efectos de la educación basada en el móvil en el autoconcepto de las enfermeras entre los estudiantes de enfermería: un estudio de métodos mixtos integrados índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

REIS DE SOUSA, Anderson et al. Men's health care: concept analysis. Invest. educ. enferm [online]. 2023, vol.41, n.1, e14.  Epub 21-Mar-2023. ISSN 0120-5307.  https://doi.org/10.17533/udea.iee.v41n1e14.

Objective.

To analyze the concept of men's health care and identify its essential, antecedent and consequent attributes in the health context.

Methods.

This is a concept analysis structured in the theoretical-methodological framework of the Walker and Avant Model. An integrative review was carried out between May and July 2020, using keywords and descriptors: Men's Care and Health.

Results.

The concept of men's health care is structured by 240 attributes, 14 categories, 82 antecedents and 159 consequents, from the selection of 26 published manuscripts. The design was evidenced from the dimensions: Intrapersonal, psychological and behavioral related to masculinities, interpersonal, organizational and structural, ecological, ethnoracial, cross-cultural and transpersonal.

Conclusion.

The concept of men's health care revealed the male specificities regarding the recognition of the place of health care and the daily exercise in the lived experience.

Palabras clave : man; men´s health; masculinity; nursing.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )