SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número73ESPAÑOL-L2 EN EL CONTEXTO MULTICULTURAL Y PLURILINGÜE DE LA REGIÓN CARIBELÉXICO ADQUIRIDO EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587

Resumen

LOPEZ FRANCO, Sonia  y  GALEANO ACOSTA, Marcela. INTERACTION, ROLL AND THEME IN TEXTS THAT EAFIT STUDENTS USE WHEN THEY REQUESTING TUTORIALS RELATED TO THEIR PROCESS OF READING AND WRITING. Linguist.lit. [online]. 2018, n.73, pp.96-114. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n73a05.

Request a tutorial to resolve problems of reading and writing in the university area is an activity that students do before CELEE. We want to describe how the difficult is exposed, the degree of verbal interaction and the assumed roll. We use the method discourse analysis under interactive perspective. The result is that the student places himself distant in front of his / her deficiencies before the writing and expresses evaluations on its own practices implicitly.

Palabras clave : teaching reading and writing at university; textual patterns; linguistically and discursive positioning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )