SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número79MODALIDAD Y PERSONA. CO-OPERACIONES COMPLEJASEL GENITIVO AGENTE COMO LA INTERPRETACIÓN SEMÁNTICA MÁS PROTOTÍPICA EN INGLÉS: UN ESTUDIO DE CORPUS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

MURUJOSA, Marisol; GATTEI, Carolina; SHALOM, Diego  y  SEVILLA, Yamila. COMPREHENSION OF RELATIVE CLAUSES IN SPANISH: SYNTACTIC INTERVENTION ON HEADED AND FALSE FREE RELATIVES. Linguist.lit. [online]. 2021, n.79, pp.95-111.  Epub 16-Nov-2022. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n79a05.

In this study, an auditory comprehension task of headed and false free relative clauses (RC) in Argentinean Spanish is presented. The results show that in both cases object RCs were more difficult to comprehend than subject ORs. This fact is consistent with the proposal of syntactic intervention by inclusion of morphosyntactic features (Rizzi, 2004). Both, headed and semi-free object RCs, are lexically restricted by a lexical element with the feature [+N] and this element interferes in the establishment of the syntactic dependency.

Palabras clave : sentence comprehension; relative clauses; syntactic intervention; headed relatives; false free relatives.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )