SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2La influencia de factores contextuales en las creencias y en el uso de libros de texto de profesores de lenguas mexicanosSílabo procedimental y sílabo basado en tareas: semejanzas y diferencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

AVILA, Hernán A.. Creativity in the English Class: Activities to Promote EFL Learning. How [online]. 2015, vol.22, n.2, pp.91-103. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.22.2.141.

This article introduces a pedagogical intervention that includes a set of creative activities designed to improve the oral and written production of students in the English classroom, especially those who have shown a lack of interest or attention. It was observed that participants initially seemed careless about studying the language. Eventually they responded to the proposed methods positively and were more willing and motivated to participate in chain games, creative writing, and screenwriting exercises. The activities helped develop the students’ fluency in both oral and written production and improved their understanding of English grammar and structure.

Palabras clave : Activities; creativity; teaching; English; strategies.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons