SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2Sílabo procedimental y sílabo basado en tareas: semejanzas y diferencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

RAMIREZ ESPINOSA, Alexánder. Fostering Autonomy Through Syllabus Design: A Step-by-Step Guide for Success. How [online]. 2015, vol.22, n.2, pp.114-134. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.22.2.137.

Promoting learner autonomy is relevant in the field of applied linguistics due to the multiple benefits it brings to the process of learning a new language. However, despite the vast array of research on how to foster autonomy in the language classroom, it is difficult to find step-by-step processes to design syllabi and curricula focused on the development of learner autonomy. This paper presents a model of a successful English course, implemented at Universidad del Valle (Colombia), which is expected to serve as a practical guide to articulate the stages of design, implementation, and evaluation of an autonomy-fostering syllabus.

Palabras clave : Independent learning; learner autonomy; learning strategies; self-access centers; syllabus design.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons