SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Caracterizando ASOCOPI: sus afiliados, ideales y contribucionesTrabajo colaborativo e identidades de aprendices de lenguas al editar textos académicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

CARDENAS, Melba L.. Challenges of the HOW Journal in Spreading Teachers’ Works in Times of Ranking Pressures. How [online]. 2016, vol.23, n.2, pp.35-57. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.23.2.333.

Colombian universities and some professional organisations have faced the challenge of gaining visibility, mainly via accredited publications whose reputation depends upon their inclusion in prestigious rankings. This article contains a documentary analysis of the evolution of the HOW journal, the authors’ profiles, and their preferred themes and concerns-as evidenced in the articles published to date and in records of the editorial processes kept over the past ten years. From that analysis we derive a series of challenges dealing with editorial policies and processes which are closely related to current trends in the evaluation systems that govern the rankings of academic journals.

Palabras clave : Academic journals; getting published; HOW journal; ranking systems; teachers as writers.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons