SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Retos de la revista HOW en la divulgación de trabajos de los docentes en tiempos de presiones por las clasificacionesReflexiones sobre incidentes críticos durante el inicio de la carrera de profesores de inglés como lengua extranjera en el centro de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

CAVIEDES, Lorena; MEZA, Angélica  y  RODRIGUEZ, Ingrid. Collaborative Work and Language Learners’ Identities When Editing Academic Texts. How [online]. 2016, vol.23, n.2, pp.58-74. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.23.2.267.

This paper presents a qualitative case study that involved three groups of English as a foreign language pre-service teachers at a Colombian private university. Each group attended tutoring sessions during an academic semester. Along these sessions, students were asked to work collaboratively in the editing process of some chapters of their thesis project through a corpus interface. Students wrote journals and participated in interviews about their experiences. Teachers also wrote journal entries to describe and interpret their observations from the meetings. Findings reveal the participants’ identities that emerged from their group dynamics and their insights about their collaborative process when editing academic texts.

Palabras clave : Collaborative work; editing process; learners’ identities.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons