SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Reflexiones sobre incidentes críticos durante el inicio de la carrera de profesores de inglés como lengua extranjera en el centro de MéxicoCreación de un espacio pedagógico que fomente la (re)construcción del Yo mediante historias de vida de profesores de inglés en formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

LOPEZ CUPITA, Lorena Andrea. Just in Time Teaching: A Strategy to Encourage Students’ Engagement. How [online]. 2016, vol.23, n.2, pp.89-105. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.23.2.163.

This qualitative research study was carried out with two groups of students at a beginner English level; the students were in the fourth semester of psychology at a Colombian university. The overall aim of this action research study was to analyze learners’ perceptions of the strategy Just in Time Teaching in a web 2.0. The data were collected through students’ artifacts, journals, and interviews. Results of this study indicate that students perceived the strategy of Just in Time Teaching as a means to engage them in the designed activities; it was manifested by investing time to extend knowledge and promoting participation by reducing the affective filter.

Palabras clave : Just in Time Teaching; technology in education; web 2.0.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons