SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Creación de un espacio pedagógico que fomente la (re)construcción del Yo mediante historias de vida de profesores de inglés en formaciónUna revisión teórica de la enseñanza de la cultura: en honor al quincuagésimo aniversario de ASOCOPI índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

CONTRERAS LEON, Janeth Juliana  y  CHAPETON CASTRO, Claudia Marcela. Cooperative Learning With a Focus on the Social: A Pedagogical Proposal for the EFL Classroom. How [online]. 2016, vol.23, n.2, pp.125-147. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.23.2.321.

This article is a report of a pedagogical intervention which was developed with a group of seventh graders during their English as a foreign language class in a public school in Bogotá. It is part of an investigation in which the main purpose was to foster students’ classroom interaction through the use of cooperative learning principles from a dialogical perspective that focused on social aspects of students’ school lives. Thus, the instructional design incorporated a methodology that focused on the students’ realities and provided opportunities for dialogue, cooperation, and reflection. From a pedagogical perspective, this experience promoted changes in the classroom practices allowing a new vision of group work, encouraging personal growth and social awareness among participants.

Palabras clave : Classroom as social reality; cooperative learning; English as a foreign language; critical pedagogy.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons