SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Uso de una estrategia de enseñanza sustentada en material audiovisual para el mejoramiento de la comprensión de instrucciones en niños que aprenden inglés como lengua extranjeraExploración de eventos narrativos de dos profesores de inglés sobre la enseñanza-aprendizaje del vocabulario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

NOVOZHENINA, Alexandra  y  LOPEZ PINZON, Margarita M.. Impact of a Professional Development Program on EFL Teachers’ Performance. How [online]. 2018, vol.25, n.2, pp.113-128. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.25.2.406.

This article gives an account of a project aimed at improving the teaching practice and self-reflection of English as a foreign language teachers in Manizales (Colombia) by means of a professional development program. At the initial stage, surveys, class observations, and documentary analysis allowed the researchers to identify teachers’ professional needs, as well as the areas that needed improvement. During the action stage, class observations, informal chats, and a survey were used in order to reveal the impact of the professional development program. Findings demonstrated that although the program initiated some slight changes in teachers’ performance and reflection, it still left space for more training and improvement.

Palabras clave : Teacher performance; teacher professional development; teacher self-reflection; teacher training.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )