SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número22La polémica en el discurso del expresidente colombiano Álvaro Uribe Vélez: Los argumentos ad hommem y su función como configuradoras del enemigo político, el «terrorismo»Cómo se construye profesor: identidad y conversación en el salón de clase índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053X

Resumen

MUZZOPAPPA, JULIA INÉS. Grammar teaching from the perspective of the generative approach. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2013, n.22, pp.111-126. ISSN 0121-053X.

In this article we present a study carried out between 2009 and 2011 in Moreno, a province of Buenos Aires, Argentina. One of the objectives was to obtain information about the lexical knowledge of secondary and higher education students in order to analyze it from a generative perspective. Some results of the research affirm that lexical knowledge is weak when it concerns clitic pronouns, but it is manifested with precision when branching is used. Knowledge about the meaning of the elements that integrate lexical forms tends to enable phonological and semantic associations, as well as morphological-syntactic associations, to a lesser degree. The level of hypothesizing about the meaning of unknown lexical forms, in many cases operates by phonological association with known forms, and to a lesser degree, with the speakers knowledge of the meaning of lexical elements

Palabras clave : generative grammar; lexicon; secondary school students; higher education students.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons