SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Una puesta en escena: la oralidad como performance en la vida escolarLa inclusión: una historia de exclusión en el proceso de enseñanza-aprendizaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053X

Resumen

SOARES-DE QUADROS-JUNIOR, João Fortunato. Mass Media and Music Consumption in High School Students from Brazil Abstract. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2017, n.30, pp.187-209. ISSN 0121-053X.  https://doi.org/10.19053/0121053x.n30.0.6194.

The main objective of this article is to discuss the influence of mass media and some other non-formal education agents in the musical preferences of high school students in Brazil. The research was developed with 940 students (men and women) from Vitória (Espirito Santo Brazil). They confirmed mass media to be the key agent determining their musical preferences, being the internet and the radio the most relevant, followed by T.V and peer influence. This fact emphasizes the importance of creating new public policies that favor the access and dissemination of music through different media, giving a special value to its insertion in formal and non-formal education. The importance of this strategy lies in the fact that it would probably help moderate the potential dominance of media agents over educational figures and institutions.

Palabras clave : music; mass media; teenagers; informal education.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )