SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número40LA REVOLUCIÓN DE LOS COLORES Y LA LIMITACIÓN DE LOS DERECHOS POLÍTICOS A LOS COLOMBIANOS DURANTE LA TEMPRANA REPÚBLICALA CONTRIBUCIÓN DE VINTILA HORIA A LA FILOSOFÍA DE LOS DERECHOS HUMANOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Prolegómenos

versión impresa ISSN 0121-182X

Resumen

LOPEZ DAZA, Germán Alfonso; TORRES P., Katherin  y  GOMEZ GARCIA, Carlos Fernando. SCHOOL NUTRITION IN THE COLOMBIAN PUBLIC EDUCATIONAL INSTITUTIONS. ANALYSIS OF THE REGULATION AND THE PUBLIC NUTRITION POLICY. Prolegómenos [online]. 2017, vol.20, n.40, pp.97-112. ISSN 0121-182X.  https://doi.org/10.18359/prole.3043.

This article presents the results of the research titled "School Nutrition in the Colombian Public Institutions". It was developed by the research group New Tendencies of Law from the Surcolombiana University, and funded by the Right to Food and Nutrition Watch of the FAO. The main goal consisted in determining whether the food products sold in the shops of the Colombian public institutions, achieved the standards and obligations prescribed by the Law 1355 of 2009. This law adopted preventive and attentive measures against obesity and chronic non-communicable diseases. This research had a mixed approach thanks to the help provided by the statistical data retrieved from the written petition's responses which made possible for a qualitative analysis of the public policy in departments, townships and schools.

Palabras clave : Food security; school nutrition; public food policy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons