SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2ORTODONCIA CON TÉCNICA MEAW POSTERIOR A CONDILECTOMÍA ALTA PARA EL TRATAMIENTO DE LA HIPERPLASIA CONDILAR: SERIE DE CASOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Facultad de Odontología Universidad de Antioquia

versión impresa ISSN 0121-246X

Resumen

TISI LANCHARES, José Pablo. THE TEACHING OF DENTISTRY IN THE 21ST CENTURY: WHERE ARE WE HEADING TO?. Rev Fac Odontol Univ Antioq [online]. 2018, vol.29, n.2, e12. ISSN 0121-246X.  https://doi.org/10.17533/udea.rfo.v29n2a12.

The 21st century has brought swift changes in organizations, due in part to current exponential technological advances. The academic programs in health are not an exception and the teaching in these areas has also been adapting to such changes. However, dentistry is rooted in medicine, whose systematic format stems from Ancient Greece. Empathy is a key element not only for patient-physician relationships but also for treatment success, so our dental teaching must pay attention to this element, which is often neglected because of our current “high-performance culture”.

Palabras clave : education; teaching; health; empathy; dentistry.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Inglés ( pdf )