SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1ESTUDIOS DE MEDIOS DE COMUNICACIÓN EN IDIOMAS MINORITARIOS Y LA COMUNICACIÓN PARA EL CAMBIO SOCIAL: DIÁLOGO ENTRE EUROPA Y AMÉRICA LATINAPRÁCTICAS DE CONCILIACIÓN ENTRE LA VIDA PERSONAL Y LABORAL: COMPARACIÓN ENTRE MUESTRAS PROCEDENTES DE ESPAÑA Y COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Desarrollo

versión impresa ISSN 0121-3261versión On-line ISSN 2011-7574

Resumen

VILLA ORREGO, Nora Helena  y  MONCADA VELASQUEZ, Yanet Maritza. Effects of the implementation of a governmental program oriented to digital literacy in a rural community. Investig. desarro. [online]. 2011, vol.19, n.1, pp.26-41. ISSN 0121-3261.

The research done for this article consisted of the identification, description and analysis of the communication processes derived from the participation of a rural community in the Medellín Digital Project. It is framed within a Constructivist-Interpretative paradigm and a Qualitative approach. The data collection techniques employed were semi-structured interview, focus group and participant observation. It was evidenced that the participation ofpeople in this digital literacy project promotes the renewal of some communication practices, the formation of new roles within families and the social acquisition of the project. Finally, this particular experience to approach Information and Communication Technologies (ICTs) modified the lifestyle of participants, their beliefs and future education expectations, their self-esteem and their social cohesion level.

Palabras clave : Information and Communication Technologies (ICTs); digital literacy; rural communities; communication; citizen participation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons