SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Realidades y usos de las tecnologías de la información y comunicación en las instituciones educativas del municipio de SincelejoUso didáctico de estrategias inductivas en un curso introductorio de programación estructurada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

BRICENO, Octavio Augusto  y  BUENDIA ABALOS, Gabriela. A Sequence for Introducing the Quadratic Function through the Resignification of Variational Aspects. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2016, n.39, pp.121-148. ISSN 0121-3814.

This research revolves around sequences, where the practice of modeling is introduced intentionally and thus is conducive to students learning about a significant quadratic function and its variational aspects. The work is proposed and applied to early high school students (12-13 years). The research is strengthened by the contributions that are obtained by using the methodology of design experiments. The theoretical framework underpinning the work is socioepistemology.

Palabras clave : Modeling; quadratic function; socioepistemology; variational aspects; design experiments.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons