SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número28Plan de gestión, Balanced Scorecard y análisis de la eficiencia y equidad tarifaria en la Empresa de Acueducto y Alcantarillado de FacatativáHacia un dis-curso de la gestión del conocimiento en el contexto organizacional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

VELASQUEZ, María Teresa; NOVOA FORERO, Martha Amparo  y  MAYORGA GONZALEZ, Martha Ruth. Scholastic organisation: a point of departure for evaluating teachers. Innovar [online]. 2006, vol.16, n.28, pp.93-110. ISSN 0121-5051.

This article has emerged from consultancy work done for the Colombian Ministry of Education in 2005, leading to "A guide for evaluating teachers' probation period" (aimed at those applying for posts in 2004-2005). The article establishes some references for contextualising Colombia's current educational setting. The school constitutes the point of departure for teacher-evaluation within three distinct scenarios: pedagogical work in the classroom, the types of internal organisation and relationships with the immediate community and physical and social settings. A particular teacher's performance in each of these scenarios was analysed, expressed as intentional action manifest in competence, constituting the content of the teacher evaluation at all levels from pre-school to finalising middle-school education. The article sets out the competence-based parameters used for evaluating teachers in all three school scenarios during the probation period.

Palabras clave : context; scenario; school; evaluation; intentional action; professional competence within a teacher-evaluation setting.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons