SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2VALIDACIÓN DE LA ESCALA DE MORISKY DE 8 ÍTEMS EN PACIENTES CON ENFERMEDAD RENAL CRÓNICACARACTERIZACIÓN DE LA ENFERMEDAD RESPIRATORIA BAJA EN PACIENTES MENORES DE 5 AÑOS, HOSPITALIZADOS EN UN CENTRO DE 3º NIVEL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Med

versión impresa ISSN 0121-5256

Resumen

CARRANZA, CARLOS A.; GOMEZ B, JULIANA  y  WILCHES, LAURA. REHYDRATION IN PEDIATRIC PATIENTS. rev.fac.med [online]. 2016, vol.24, n.2, pp.33-46. ISSN 0121-5256.  https://doi.org/10.18359/rmed.2639.

Dehydration in pediatric patients is one of the most common causes of mobility and mortality in developing countries; therefore, the right management of this disease is essential in order to reduce fatal and preventable disease outcomes. A review of the literature was made with respect to the physiology, pathophysiology, clinical manifestations, mechanism of action, indications and contraindications of oral rehydration salts and intravenous solutions, in order to provide some recommendations based on current evidence, to all physicians, who daily work on this kind of pathology. The investigation showed that ORS remains the Gold Standard in the treatment of mild to moderate dehydration in patients with indications and intravenous solutions, are of vital support in the group of patients with severe dehydration, oral intolerant, shock, paralytic ileus, certain surgical pathologies and therapy contraindications ORS.

Palabras clave : Dehydration; Fluid therapy; Parenteral nutrition solutions; Shock.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons