SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1LA INSTITUCIÓN DE LA MODALIDAD DE EDUCACIÓN TECNOLÓGICA EN COLOMBIA: UNA MIRADALAS FACULTADES DE LA MODERNIZACIÓN: CONTEXTO DE APARICIÓN DE LOS PROGRAMAS DE CONTADURÍA PÚBLICA EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión

versión impresa ISSN 0121-6805

Resumen

LOPEZ P., LILLYAM. UNIVERSITY PROFESSOR: A CONTEMPORARY VIEW. Rev.fac.cienc.econ. [online]. 2008, vol.16, n.1, pp.23-40. ISSN 0121-6805.

Education, university and university professors, in particular, are regarded as key elements before the continuous changes society is going through. This paper attempts to reflect particularly upon the relations between society and university and to ponder about the role university professors play, their working obstacles and conditions in Latin America and Colombia. The paper mainly revises, from a critical view, the complexity of their role in order to revaluate it based on three main issues: our society and its problems; university; and, the role university professors play.

Palabras clave : modernization; development; education; college; university professor; academic work.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons