SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2APROXIMACIÓN AL LIDERAZGO DESDE LA CARACTERIZACIÓN DE REDES SOCIALES PRESENTES EN EL AULAINDAGACIÓN SOBRE LOS DISCURSOS DE CURRICULUM EN CONTADURÍA PÚBLICA EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión

versión impresa ISSN 0121-6805

Resumen

ORTIZ RIAGA, CAROLINA; HERRERA MEZA, BEATRIZ  y  CAMARGO MAYORGA, DAVID. SOCIAL REPRESENTATIONS UPON BUSINESSES IN BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS IN BOGOTÁ. Rev.fac.cienc.econ. [online]. 2008, vol.16, n.2, pp.161-172. ISSN 0121-6805.

This study intended to identify social representations such as proposals, views, images, and models handled within a business context and at entrepreneur levels by analyzing which of these views and images students entering business schools in Bogotá have. The surveyed population was made up of students from first to ninth semester in 10 higher education business institutions in Bogota - 2 public institutions and 18 private ones -. Findings show that it is likely to identify a series of common or shared nuclei from the characterization in both surveyed groups. Differences are mainly associated to elaboration levels derived from a formative process and experiences obtained and from the shift from empirical business conceptions to disciplinary business formation.

Palabras clave : social representations; entrepreneurship; education; undergraduate students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons