SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Educación financiera en mujeres: un estudio en el barrio López de Mesa de MedellínDesempeño de las subregiones del departamento del Cauca y su contribución al desarrollo territorial (2015-2017) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión

versión impresa ISSN 0121-6805

Resumen

ARIZA, John Fredy  y  ROJAS, Shirley Lorena. Does the School Food Program Improve the Academic Performance of Students in Ibagué?. Rev.fac.cienc.econ. [online]. 2020, vol.28, n.2, pp.143-160.  Epub 22-Dic-2020. ISSN 0121-6805.  https://doi.org/10.18359/rfce.4970.

This paper estimates the effect of the school food program (PAE, for its acronym in Spanish) on the academic performance of ninth-grade students at a public school in Ibagué in 2018, using information from Simat and the database of the Icfes Saber 11 tests. Methodologically, an econometric impact assessment model based on propensity score matching (PSM) is used to identify the causal effect. The results suggest that the program had no impact on the students' academic performance. The problems associated with operator assignment and program management seem to have significantly influenced the program's effectiveness.

Palabras clave : school food; academic performance; impact assessment.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )