SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Segmentación y conteo de las líneas de la nariz del feto en imágenes ecográficas de las 11-13+6 semanas de gestaciónPasarela para usar transmisores HART desde una red DeviceNet índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ingeniería

versión impresa ISSN 0121-750Xversión On-line ISSN 2344-8393

Resumen

SOLANO VILLANUEVA, César Augusto; CASAS DIAZ, Johan Fabiel  y  GUEVARA BOLANOS, Juan Carlos. A Mobile Augmented Reality Application for Teaching the Classification of Living Things to Primary School's Children. ing. [online]. 2015, vol.20, n.1, pp.101-105. ISSN 0121-750X.

The Information and Communication Technologies (ICT) have had an important development in recent years with promising results in supporting learning processes in the classroom . For this reason, it is important to create innovative tools to motivate teachers and students to use these kind of technologies both inside and outside the classroom. This paper describes the development of a tool in this direction, aimed at helping students of third grade of primary school in learning classification of living beings aided with Augmented Reality (AR) techniques. Additionally an evaluation model is proposed to measure the impact of the software.

Palabras clave : augmented reality; constructionism; natural science; primary education; virtual objects.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons