SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24''La Diplomacia Secreta'': la participación de Colombia en el conflicto entre Perú y España por las islas guaneras índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Historia y Sociedad

versión impresa ISSN 0121-8417

Resumen

MUNOZ MONSALVE, Mónica Marcela. The citizen in history manuals, civic instruction and urbanity. 1910-1948. Hist. Soc. [online]. 2013, n.24, pp.215-240. ISSN 0121-8417.

In this paper we will explore the citizens growing thinking from the textbooks of history, civics and civility, it's a way to study the citizen from the macroscopie (country/regions/politics) to school-society scale (family). The manuals are located as a tension space, which will impact on families, citizens, schools and society. In this research we can identify how the state (it's institutions), the church, politic (their intellectual and agents) and citizens (parents and children), recieved, adopted or resisted these initiatives, devices and projects.

Palabras clave : School textbooks; civic; nation; national identification; homeland; political history.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )