SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25Educación inclusiva en las Instituciones Educativas de Caicedonia Valle del Cauca, ColombiaInvestigación para la acción, acción para la investigación en población víctima del conflicto armado en Soacha, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Prospectiva

versión impresa ISSN 0122-1213versión On-line ISSN 2389-993X

Resumen

CRUZ-ROMERO, Carolina. The Argumentation in the Processes of Resolution of School Conflicts. Prospectiva [online]. 2018, n.25, pp.141-162. ISSN 0122-1213.  https://doi.org/10.25100/prts.v0i25.5957.

This article, product of a research, explains the argumentative categories (theme, purposes, means and participants), present in the processes of conflict resolution between students and teachers of a high school in Bogotá. These categories are studied inside a scenario of attention of differences denominated Encuentro Pedagógico de Convivencia, where communication plays a fundamental role for approaching the controversies and searching solutions through the dialogical process between professor and student. Among the most relevant findings is that teachers use the norm as an essential element of their arguments, while students use emotion as the basis of their argument.

Palabras clave : School Conflict; Conflict Resolution; Argumentative Categories; Student-Teacher Relations.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )