SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28La Fe en la Paz. La fe, la espiritualidad y las representaciones sociales de la paz de los educadores sociales en Cali, Colombia.El proceso emocional: el humor y la risa en la educación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Prospectiva

versión impresa ISSN 0122-1213versión On-line ISSN 2389-993X

Resumen

VIEITES, Manuel F.. Theatre and memory: some clues for a critical social intervention. Prospectiva [online]. 2019, n.28, pp.253-283. ISSN 0122-1213.  https://doi.org/10.25100/prts.v0i28.6738.

After a literature review on programs of social intervention based on different modalities of theatrical practice, we consider some relevant guidelines in the development of theatre proposals intended to add value to personal and collective stories, but also to people and communities. Similarly, we put forward some theoretical and methodological questions in order to advance a systematic approach to the interplay between theatre and memory, so that they may become a boost for projects linked with educational and social work from a critical perspective.

Palabras clave : Social Work; Social Education; Occupational Therapy; Subject; Critical Theory; Theatre Pedagogy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )