SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Reagrupación familiar de menores en Aragón. Propuestas de acompañamiento en el proceso migratorioCondiciones para una Neo-Reconceptualización del Trabajo Social en Chile, Latinoamérica y el Caribe índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Prospectiva

versión impresa ISSN 0122-1213versión On-line ISSN 2389-993X

Resumen

CUBILLOS-VEGA, Carla. Contributions of Human Rights Education (HRE) and Participatory Action Research (PAR) in Contexts of Community Work. Prospectiva [online]. 2020, n.29, pp.173-192. ISSN 0122-1213.  https://doi.org/10.25100/prts.v0i29.8224.

This work explores the community, political, and ethical dimensions of Social Work and their connection with human rights education and participatory practices, particularly participatory action research, and their confluence in a common goal: promoting the emancipation of people and groups. The study explores critical human rights education and participatory action research as strategies to be used in the practice of Social Work with communities in the defense and promotion of human rights. Thus, realistic possibilities to promote, defend and enforce human rights in and by the communities are explored. These strategies are presented together with tools to integrate human rights in quotidian life.

Palabras clave : Social work; Human rights; Education; Participatory Action Research; Community work.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )